وبلاگ

نگران مسائل کم اهمیت نباش

خلاصه و بررسی کتابها

نگران مسائل کم اهمیت نباش

خلاصه کتاب نگران مسائل کم اهمیت نباش؛همه مسایل کم اهمیت هستند. 

نویسنده : ریچارد کارلسون

بسیاری از مردم وقت و انرژی شان را صرف موضوعات کوچک و کم اهمیت می کنند و در نتیجه امکان درک زیبایی های زندگی را از دست میدهند وقتی تصمیم میگیرید که زندگی را سخت نگیرید انرژی بیشتری خواهید داشت و آرام تر خواهید بود.

یکی از دلایل مهم برای استرس، نگرانی و حس رقابت در زندگی وجود دارد ترس از این است که اگر مهربان و آرام باشید به هدف هایتان نخواهید رسید و حتی تنبل و بی علاقه می شوید توجه منید تفکر همراه با ترس خلاقیت و انگیزه زندگی را دچار تنش می‌کند.

چگونه نگران مسائل کم اهمیت نباشیم؟

تلاش کنید تا طرز نگاه خودتان را تغییر دهید با تمرین و تکرار یاد بگیرید موقعیت های مختلف زندگیتان را مورد بررسی قرار دهید و به شناخت کلی نسبت به احساساتتان برسید آنگاه قادر خواهید بود تا ثبات را در رفتارتان ایجاد کنید.

سحرخیز باشید تا بتوانید از زمان به نفع مطالعه مراقبه و یا انجام کارهایی که در طول روز نیاز به آرامش و سکوت دارد بپردازید.

در زمان حال زندگی کنید.

زندگی همان لحظاتی است که  وقتی مشغول انجام کارهایمان هستیم می‌گذرد. اگر در زمان حال زندگی کنید ترسی که با فکر کردن به آینده دارید از بین میرود و در نهایت تمام نگرانی و استرسی که از آینده دارید صرف تلاش برای اکنون شده و ناخوداگاه مشکلات آینده تان هم برطرف می شوند.ذهن آگاه بودن به معنای زندگی در لحظه اکنون است و اگر به صورت عادت ان را انجام دهید اثرات بی نظیری را مشاهده خواهید کرد.

اجازه دهید حوصله تان سر رود.

شما انسان هستید نه ماشین نگران وقت های آزاد نباشید. کمی به خودتان اجازه استراحت دهید و زمانی را هرچند کوتاه به این اختصاص دهید که هیچ کاری نکنید تا ذهنتان آرامش یابد و برای افکار و ایده های جدید آماده شود.

هدف هایتان را دوباره تعریف کنید

به جای اینکه همیشه اهداف بیرونی داشته باشید تلاش کنید اهداف معنوی و درونی مانند تقویت مهارت های نرم و ارتقا صفات مثبت شخصیتی را هم جز اهدافتان قرار دهید

واقعیت را همان‌طور که  هست بپذیرید.

دنیا معمولا به آن صورتی که دوست داریم نیست وقتی مورد تایید قرار نمی‌گیرید حتی از طرف کسی که به شما خیلی نزدیک است و یا در کارتان شکست میخوردید به جای اینکه احساسات مخرب را تجربه کنید و ناراحت شوید  آن را بپذیرید و به این بیاندیشید آیا این موضوع پنج سال دیگر هم شما را همین قدر آزار میدهد یا نه.

در نهایت تلاش کنید شکر گذاری ( قدر داشته ها را دانستن و از آنها استفاده نیکیو بردن) را در زندگی روزمره خودتان انجام دهید نسبت به انتقاد اطرافیان پذیرا باشید واز ان به نفع خودتان استفاده کنید.

به خودتان سخت نگیرید و اگر در جایی احساس شکست داشتید از آن به عنوان یک تجربه  برای نزدیک شدن به موفقیت استفاده کنید.



تهیه کننده گان

ندا خدادادی  (روانشناس عمومی)   –  محمدعلی داوری (روانشناس بالینی)

دیدگاه خود را به ما بگویید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد سفارش ، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد خرید
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
  • ویژگی ها
  • Custom attributes
  • زمینه های دلخواه
مقایسه
لیست علاقه مندی ها 0